طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

فرق ورق و تسمه

سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۵۱ ب.ظ

ورق ها و تسمه های فولادی در این میان به دلیل اهمیتی که در بین محصولات فولادی و آهنی دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند زیرا هر چه بیشتر در این مورد بدانیم بهتر می دانیم که در صنعت یا ساختمان چه می خواهیم. اگر از آن استفاده کنیم، آن را دریافت می کنیم. در نتیجه خرید بهتری خواهیم داشت.

ورق فولادی چیست؟

ورق فولادی از شمش های نورد (اسلب) به دست می آید. نورد فرآیندی است که در آن فلز با عبور از ماشین های مخصوصی که از سیلندرهای سنگین برای صاف کردن فلز در ورق استفاده می کنند، نهایی می شود. این فرآیند بسیار شبیه به باز کردن خمیر با وردنه است. دو نوع ورق در این بین وجود دارد، ورق سیاه یا گرم و ورق سرد.

ورق فولادی نورد گرم یا ورق سیاه به این معنی است که فولاد در دمای حدود 1000 درجه سانتیگراد تشکیل می شود. هنگامی که فلز بسیار داغ است، شکل پذیرتر می شود و کار با آن آسان تر می شود.

 

فولاد نورد سرد به دلیل مراحل اضافی و افزایش استحکام گرانتر از فولاد نورد گرم است. اما به دلیل دمای بالا، فولاد نورد گرم انعطاف پذیری بیشتری دارد، بنابراین کاربردهای فولاد نورد گرم طیف وسیع تری را شامل می شود.

تسمه فولادی چیست؟

در یک تعریف بسیار ساده، تسمه با برش ورق فولادی برای کاربردهای صنعتی و تجاری به دست می آید. بیشترین تفاوت در عرض و قطر این دو محصول است. تسمه ها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

    تسمه فولادی;
  • بند آلومینیومی;
  • تسمه های آلیاژی.

ورق گالوانیزه برای تولید تسمه یکی از مواردی که بد نیست در نظر بگیرید

از ورق آلیاژی برای تولید تسمه های آلیاژی استفاده می شود. بنابراین، قیمت خرید ورق های آلیاژی این را تعیین می کند. قیمت نهایی این محصول می باشد.

تفاوت بین ورق فولادی و تسمه

تفاوت بین تسمه ورق و فولاد عمدتاً در این است که تسمه فولادی تسمه ای است که از آلیاژهای فولادی مختلف ساخته شده است که در مقایسه با بسیاری از تسمه های موجود در بازار از استحکام بالاتری برخوردار است. این بدان معنی است که می تواند سنگین ترین بارها را بدون شکستگی در جای خود نگه دارد.

در واقع، تسمه های فولادی با کشش بالا محصولاتی هستند که از فولاد نورد سرد ساخته می شوند. پس از آن عملیات حرارتی برای به حداکثر رساندن چقرمگی شکست و شکل پذیری فلز انجام می شود و سپس تسمه ها بریده می شوند. فولاد با کشش بالا چقرمگی شکست و مقاومت در برابر ضربه را برای سخت ترین کاربردهای شما فراهم می کند. گزینه عالی برای بسته بندی که نیاز به بند فلزی دارد.

موارد استفاده از تسمه های فولادی

در مقایسه با سایر تسمه ها، تسمه فولادی قوی تر است. بنابراین قادر است سنگین ترین بارها را بدون شکستگی تحمل کند. هنگام حمل و نقل مواد با گوشه های سخت و لبه های تیز، از تسمه های فولادی برای نگه داشتن آنها استفاده می شود.

کاربردهای اصلی تسمه های فولادی معمولاً به شرح زیر است:

  • بسته بندی کویل های فولادی بادوام;
  • سنگ فرش و آجر;
  • اتصال پایان رول;
  • به عنوان سیم بسته بندی در بسته بندی محموله ها.
  • بسته بندی مقاطع فولادی مانند میلگرد و ...

سایر کاربردهای رایج تسمه های فولادی شامل کمک به محکم کردن شیشه بسته بندی شده برای اطمینان از قفل شدن آن در جای خود است.

شرایط ایده آل برای تسمه های فولادی

برای استفاده کامل از تسمه های فولادی، استفاده از آنها در شرایط مناسب مهم است. در اینجا مناسب ترین شرایط و زمان ها برای استفاده از این مواد آمده است:

  • حمل و نقل کالاهای وارداتی و صادراتی از فواصل طولانی;
  • بسته بندی مواد غیر حساس به سایش ناشی از کار با فولاد.
  • جابجایی بارهای سنگین، پایدار و بزرگ.
  • محموله‌ها لبه‌های تیز دارند و ممکن است نوارهای نرم‌تری را بریده یا پاره کنند.
  • هنگامی که بارگیری و تخلیه بارها در طول حمل و نقل انجام می شود.

نکات ایمنی کمربند

حتما بند فولادی را به صورت مربع برش دهید تا از تشکیل یک انتهای تیز و نیزه ای که فقط به خطرات احتمالی می افزاید جلوگیری کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از ابزارهای سنتی مانند چکش و قیچی است. کار باید با دستگاه مخصوص و توسط افراد ماهر انجام شود. تسمه ها به طور کلی به دو روش زیر تولید می شوند:

  • نورد;
  • ماشینکاری.

تسمه های نورد معمولاً بین 4 تا 7 متر طول دارند، اما کیفیت تسمه های ماشین کاری شده بهتر است.

رطوبت یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه شود. بهترین راه برای جلوگیری از زنگ زدگی این است که تماس تسمه فولادی با آب را به حداقل برسانید و تسمه ها را تمیز نگه دارید. اگر پروژه ای دارید که در داخل خانه نگه می دارید، مطمئن شوید که محیط خیلی مرطوب نباشد. اگر می‌خواهید فولاد را در یک منطقه مرطوب مانند زیرزمین نگه دارید، از رطوبت‌گیر استفاده کنید.

 

  • حامد خمیس آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی