طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

چگونه استخدام شویم

سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۰۱ ب.ظ

سوالی که اکثر افراد جویای کار هنگام ورود به بازار کار از خود می پرسند این است که چگونه می توان استخدام شد؟ برای استخدام سریع چه کار باید بکنیم؟

در این مقاله به نگرانی های جویندگان کار در مورد نحوه استخدام می پردازیم.

شاید برای هر کدام از ما پیش آمده باشد که به دنبال شغل مناسبی باشیم و پس از جستجوی شغل مورد نظر با وجود تمامی آگهی های استخدامی و مصاحبه با کارفرمایان موفق به استخدام نشده باشیم.

اینجاست که کل سوال بی جواب به ذهنمان می رسد، می گوییم چرا؟

برای استخدام چه چیزی کم داشتم؟ برای استخدام چه کاری باید انجام دهم؟ در ادامه این مقاله به سوالات بی پاسخ شما پاسخ خواهیم داد.

شاید شما یکی از افرادی باشید که درباره نحوه استخدام صحبت می کنید. اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که برای استخدام نیاز به مهمانی دارید یا حتما افراد موفق در سازمان ها به مکان هایی متصل هستند و حتی ممکن است بگویید من شانسی ندارم.

اما در واقعیت اینطور نیست، این خود مردم هستند که جایگاه خود را در جامعه تعیین می کنند، یعنی چه شغلی دارم و در چه سازمانی کار می کنم و کجا و چگونه استخدام می شوم. آن به شما بستگی دارد.

البته توجه داشته باشید که اگر سوال شما در مورد نحوه استخدام در موسسات دولتی یا نیمه دولتی است، این عبارات برای شما صدق نمی کند، اما برای کار در شرکت ها و شرکت های خصوصی، تمامی موارد فوق اعمال می شود. .

نکات کلیدی در مورد نحوه استخدام

1. یک برنامه روشن برای کار و زندگی داشته باشید:

اولین دیدگاه مثبت مصاحبه کننده نسبت به کارجو این است که بداند چرا در جلسه استخدام شرکت کرده و برنامه های او برای آینده چیست.

به احتمال زیاد فردی که نمی داند اهدافش چیست و چگونه باید برای رسیدن به اهدافش برنامه ریزی کند، توسط مصاحبه گر حرفه ای مشخص شود و شانس قبولی او در مصاحبه کاهش یابد.

برای مثال فردی را در نظر بگیرید که به دنبال کار اداری است، این شخص نباید تبلیغات نامربوط مانند سئو یا طراح و... رزومه ارسال کند زیرا این شغل با اهداف او همخوانی ندارد.

نوشتن یک برنامه شخصی به افراد کمک می کند تا بسازند. ممکن است تعجب کنید که این برنامه شخصی به چه معناست؟

پاسخ به این سوال این است که شما با دانش مهارت ها و توانایی هایی که اکنون دارید کجا ایستاده اید و در چند سال آینده به کجا می خواهید بروید. برای رسیدن به هدف و موقعیت خود به چه مهارت ها و دانشی نیاز دارید؟

2. برای کار کردن اشتیاق و انرژی داشته باشید

یکی از مشکلاتی که مدیران سازمان ها به آن اشاره می کنند کمبود شور و انرژی جوانان نسبت به گذشته است. برای جذب کارکنان جدید، هیچ چیز برای مصاحبه کننده جذاب تر از انرژی و اشتیاق متقاضی برای کار نیست.

برای انجام این کار، مصاحبه کننده تمرینی را به متقاضیان ارائه می دهد تا ببیند کدام متقاضیان مشتاق انجام تمرین هستند و خود را به سازمان ثابت می کنند.

3. مهارت های عمومی داشته باشید

یکسری مهارت های عمومی وجود دارد که به افراد جویای کار کمک می کند تا مشکل نحوه استخدام و ورود به بازار کار را به راحتی حل کنند و می توان گفت بخشی از آموزش های استخدامی است.

برای مثال، اگر به دنبال سریعترین راه برای استخدام هستید، مهم است که نکات زیر را دنبال کنید:

  • تسلط به زبان فارسی
  • تایپ فارسی و انگلیسی
  • تسلط بر نرم افزارهای کاربردی عمومی
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • حامد خمیس آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی