طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

آموزشی کاربردی برای تهیه داستان خبری یک شرکت

پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۰۱ ب.ظ

آموزشی کاربردی برای تهیه داستان خبری یک شرکت

آیا تا به حال خواسته اید که اخبار و اتفاقات یک شرکت را بنویسید؟ اگر با حرفه نویسندگی و تولید محتوا آشنا باشید، در این مقاله، نحوه تهیه داستان خبری....

آموزشی کاربردی برای تهیه داستان خبری یک شرکت

  تهیه داستان خبری یک شرکت نگاهی روزنامه نگارانه به نوشتن اخبار شرکت روش های کلیدی نوشتن داستان خبری تولید محتوای خبری تولید محتوا برای شرکت 

رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.

خدمات تولید محتوا

هزینه تولید محتوا

تهیه داستان خبری یک شرکت ، تنها این نیست که آخرین اتفاقات پیش آمده را به گوش مخاطب برسانیم. بلکه در یک خبر خوب و کامل، از مهارت ها، تخصص ها و جاه طلبی های شرکت هم بنویسید تا در نهایت بتوانید خواننده را راضی به استفاده از خدمات کنید. برای رسیدن به این هدف، باید یک سری از نکات و قوانین روزنامه نگارانه درباره این موضوع را دنبال کنید.

نکات تبدیل شدن به بهترین نویسنده محتوا

کاری کنید که اخبار شما ارزش خواندن داشته باشند 

در تولید محتوای خبری، یک داستان خبری قوی ، داستانی است که یک زاویه دید خوب داشته باشد.مطمئن شدن از اینکه زاویه دیدی خبرساز انتخاب کرده اید نیز بسیار مهم است. داستان هایی که ارزش خبری دارند و در وبسایت ها و خبرگزاری های مختلف استفاده میشوند، اغلب جدید، برجسته، غیر معمولی و مورد علاقه مردم هستند و همچنین باید به محل سکونت مردم و مخاطبین نزدیک باشند .گرچه، برای نوشتن برای وبسایت ها، نکاتی که در پایین آمده اند کاربرد داشته و شاید باقی موارد مورد استفاده قرار نگیرند:

 مجاورت و نزدیکی ، برای مثال ، به این معناست که اگر این خبر در نزدیکی محل زندگی مخاطب اتفاق افتاده باشد ، قوی تر و با ارزش تر خواهد بود. خبر قطعی برق در منچستر، قطعا برای مردم خود منچستر با ارزش تر از مردم لندن میباشد. اما وقتی صحبت از اخبار شرکت باشد، لزوما نباید تنها مردم منطقه خودتان مورد خطاب باشند، بلکه نوشته های شما باید در سطح ملی و بین المللی کارآمد باشند. 

برجستگی، به این معناست که اخبار شما حول محور افراد یا مکان های مشهور باشد تا ارزش خبری بیشتری داشته باشد. در مورد نوشتن داستان خبری درباره شرکت ، بهتر است در مورد فردی معروف در حوزه کاری و صنعت خود بنویسید تا بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید. 

در تولید محتوا برای شرکت، همچنین، زمان سنجی در این مسئله نیز بسیار حیاتی میباشد. برای مثال ، خبری که امروز اتفاق افتاده، همین امروز باید پخش شده و مطمئنا ، هفته بعد ارزشی نخواهد داشت . علاوه بر آن ، داستان خبری را طوری بنویسید که در مرور زمان هم تاثیر خود را داشته باشد . حتما میدانید که در وبسایت ، تاریخ انتشار مقالات شما مشخص است ، پس باید طوری بنویسید که اگر فردی هفته ها و یا ماه ها بعد برای اولین بار به سایت شما سر زد ، نوشته ی شما برایش ارزشمند بوده و آن را مانند روزنامه دور نیندازد . 

موارد دیگری که برای رسیدن به یک داستان خبری خوب نیاز دارید ، شامل :

ارتباط 

برای تهیه داستان خبری یک شرکت، هرچه موضوع نوشته ی شما بیشتر به صنعت خودتان ارتباط داشته باشد، برای وبسایت شما مناسب تر خواهد بود و در نهایت مخاطبین شما، علاقه ی بیشتری به خواندن آن خواهند داشت. 

قابل توجه 

در روش های کلیدی نوشتن داستان خبری، هر چه تعداد افرادی که تحت تاثیر داستان شما قرار بگیرند بیشتر باشد، ارزش بیشتری خواهد داشت . برای مثال، اگر برای یک وبسایت با 100000 نفر کاربر مطلبی بنویسید، تاثیر گذار تر از نوشتن برای یک سایت 100 نفری است. 

 خلاقانه 

برای تولید محتوا برای شرکت، اگر نوشته ی شما خلاقانه و جدید باشد، مانند یک تکنولوژی جدید ، تحقیقات و یا حتی یک محصول جدید، میتواند بیشتر مخاطب شما را تحت تاثیر قرار دهد و به سرعت توجه او را جلب می کند .

روش های کلیدی نوشتن داستان خبری

برترین 

گرچه اینگونه داستان ها بسیار کم یاب میباشند، اما اگر در داستان های شما از کلمه های (اولین، سریع ترین ، بزرگ ترین و ...) استفاده شده باشد، شما یک برنده خواهید بود! 

تست ( خب که چه ) ! 

در تهیه داستان خبری یک شرکت، هنگامی که میخواهیم تصمیم بگیریم که آیا یک موضوع ، ارزش خبری دارد یا نه ، یکی از قوانین و نکات خوب ، استفاده از تست ( خب که چه ) میباشد. برای این کار باید خود را به جای مخاطب قرار داده و ببینید که آیا به شنیدن آن خبر علاقه مند می شوید و یا فقط به این فکر می کنید که ( خب که چه )! 

مثال: 

1. مدیر حساب جدیدی منصوب شد. خب که چه! 

یا 

2.انتصاب یک مدیر حساب جدید ، که توانسته است از زمان عضویت در شرکت شما، برنده جایزه ملی صنعت، برای یک پروژه تجاری شود . این خبر جالب تر به نظر میرسد. 

1. سه مدیر حساب جدید منصوب شد. خب که چه!

یا 

2. سه مدیر حساب جدید منصوب شدند تا بخش مشتریان شرکت شما در قسمت تجاری اداره کنند. این خبر جالب تر است . 

برای تولید محتوای خبری، در موارد بالا، وقتی که موضوع شامل جزییات مربوط به کار، قابل توجه و ابتکاری میشود، بسیار جالب تر به نظر میرسند. 

تولید محتوا سئو شده

دنبال کردن روش ( هرم وارونه )

در تهیه داستان خبری یک شرکت، باید از هرم وارونه استفاده کنید. هرم وارونه، یکی از روش های کلیدی نوشتن داستان خبری میباشد. این بدان معناست که میزان اطلاعاتی که از بالا تا پایین متن میدهید، باید از یک قانون پیروی کنند. اصول اولیه آن عبارتند از:

بالا: مهمترین و با ارزش ترین بخش مطالب ، در اینجا قرار میگیرند. این بخش باید بدون جزییات ریز و کم اهمیت باشد . این بخش باید شامل پاسخ به  ( چه کسی، چه چیزی، چرا، چگونه ، چه مکانی ، چه زمانی )  باشد . 

بدنه: این بخش در ادامه ی اطلاعات بخش قبلی می آید ، اما از اهمیت کمتری برخوردار است. همچنین در این بخش می توانید از نقل قول های مختلف استفاده کنید . 

انتها: کم اهمیت ترین بخش مطالب در این قسمت قرار می گیرد . در اینجا باید کم کم داستان را به پایان ببرد و حتی میتوانید از یکی از پروژه های اخیر شرکت که به داستان شما هم مربوط است در اینجا استفاده کنید. همچنین اگر نقل قول های کم اهمیت تر نیز باقی مانده است، میتوانید در این بخش بیاورید . 

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

استفاده از هرم وارونه در داستان های خبری بسیار هوشمندانه است، زیرا : 

. مهمترین اطلاعات شما را در ابتدای متن قرار می دهد. 

. باعث میشود مخاطب سریعا ایده ی اصلی شما را درک کند.

. خواندن و درک متن را راحت تر کرده و بیشتر در ذهن مخاطب باقی می ماند. 

. باعث میشود مخاطب بتواند در هر کجا از متن که متوقف شد ، هنگام ادامه ی خواندن ، دچار سردرگمی نشود . 

هرم وارونه، یکی از روش های کلیدی نوشتن داستان خبری

نوشتن یک نقل قول قوی و جذاب 

در تهیه داستان خبری یک شرکت، نقل قول ها برای داستان های خبری بسیار جذاب بوده و به آنها عمق بیشتری میدهند. اما درباره داستان های خبری یک شرکت، نوبت شماست که کسب و کار خود، تعهد، خرد و اشتیاق خود را نشان دهید. این موارد تاثیر زیادی بر مخاطب گذاشته و باعث میشوند به کار کردن با شما علاقه مند شود. بنابراین از نقل قول هایی استفاده کنید که تاثیر زیادی داشته باشند . 

هزینه تولید محتوا متنی

برای نگاهی روزنامه نگارانه به اخبار شرکت، یک نقل قول قوی، دارای کلمات الهام بخش میباشد، درحالی که باید از نوع سخنرانی های مدیریتی نباشد. شما میتوانید با وارد کردن بیش از یک نقل قول، به متن خود عمق بیشتری بدهید. برای مثال، در صورت ارائه نقل قولی از یک مشتری، این بحث باید دو طرفه بوده و هم از قول شرکت و هم مشتری ، سخنانی آورده شود . 

نقل قول های شما باید: 

. آنچه در داستان گفته شده را تقویت کند، نه اینکه دوباره تکرار کند. 

. از سمت مرتبط ترین شخص در حرفه شما نوشته شده باشد . برای مثال، در یک مقاله درباره یک تکنولوژِ جدید، نقل قول از رهبر گروه سازنده ، میتواند بسیار مفید باشد. 

. حتما برای استفاده از نقل قول یک فرد ، به جای نوشتن نام او، از سمت وی در شرکت استفاده کنید. 

نگاهی روزنامه نگارانه به اخبار شرکت

سعی کنید نوشته ی شما، بازتاب برند و سبک شما باشد 

امروزه ، زمانی که یک خبرگزاری قدیمی و سنتی خبری را ارائه میدهد ، یک سری از سبک ها و لحن های خاصی استفاده میکند که با دیگری متفاوت است. به همین خاطر شما هم باید در نوشتن، سبک خود را داشته باشید . برای مثال ، اگر فضای وبسایت شما بامزه و دوستانه است، نوشته های شما هم باید همانطور باشد . همچنین بهتر است که از زاویه دید اول شخص برای نوشتن استفاده کنید و مثلا به جای: شرکت این کار را انجام داد ، بنویسید: ما این کار را انجام دادیم. 

متن را ساده و سرراست بنویسید 

در تهیه داستان خبری یک شرکت، بهترین داستان های خبری، آنهایی هستند که مطالب را به صورت بسیار ساده بیان می کنند. این کار، خواندن. درک کردن را برای مخاطب آسان تر میکند و باعث میشود که داستان، تاثیر بیشتری بر مخاطب داشته باشد. برای اینکه متن شما ساده باشد ، باید از موارد زیر استفاده کنید: 

. جملات ساده 

. پاراگراف های کوتاه 

. ساختار معلوم جملات 

. استفاده از زبان ساده و رایج ، بدون اصطلاحات گیج کننده 

. متن قابل اسکن کردن ( خواندن سریع ) باشد 

برای تولید محتوای خبری، من به عنوان یک روزنامه نگار ، سعی میکنم یک داستان خبری را بین 300 الی 500 کلمه بنویسم . گرچه امروزه، تکنولوژی، فضای رسانه و مطبوعات را تغییر داده است، اما باز هم این کار امکان پذیر میباشد. برای نمونه، شما میتوانید حتی یک متن 500 کلمه ای را هم کوتاه کنید ، چون طولانی به نظر میرسد. 

یکی از راه هایی فهمیدن اینکه متن شما ساده است یا نه، این است که یکبار از روی آن خوانده و اگر بخش هایی از آن غیر مرتبط و غیر ضروری به نظر میرسید، آنها را حذف کنید. 

عوامل دیگر ساخت یک داستان خبری قوی 

. زمان اتفاق را در انتهای جمله قرار دهید: ما .... را راه اندازی کردیم ، امروز. به جای: امروز ، ... را راه اندازی کردیم. 

. سعی کنید اطلاعات و آمار و ارقام را در یک جمله جای داده تا مخاطب کمتر خسته شود . 

. مخاطبین خود را همه چیز دان تصور نکنید. سعی کنید تا حد ممکن مواردی را که احتمال میدهید کمی تخصصی بوده و مخاطب با آنها  آشنایی نداشته باشد را حذف کنید. 

. قبل از انتشار و فرستادن متن برای ویراستار، از دوست خود بخواهید یکبار دیگر متن را بخواند . 

 

جهت تولید محتوا برای شرکت، اخبار شرکت فقط یکی از انواع مختلف محتوای اخبار است که می تواند یک استراتژی موثر بازاریابی محتوا، از وبلاگ ها گرفته تا ویژگی ها تا راهنماها را تشکیل دهد. محتوای با کیفیت می تواند به شما در بازاریابی، جذب و حفظ مشتری و مخاطب و دستیابی به اهداف شرکت کمک کند. 

 

  • حامد خمیس آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی