طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۱۰ ب.ظ

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

در این مقاله قصد بررسی همه چیز راجع به طراحی بنر نمونه را داریم. بدین جهت نیاز به آشنایی با مفهوم اولیه بنر و کاربرد آن در دنیای دیجیتال داریم.

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

نویسنده: 

ریحانه رضائی

  طراحی بنر نمونه طراحی بنر مغازه نمونه متن بنر تبلیغاتی نمونه طراحی بنر تبلیغاتی 

برای سفارش آنلاین طراحی گرافیکی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی گرافیکی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

ثبت سفارش طراحی گرافیکی

در این مقاله قصد بررسی همه چیز درباره طراحی بنر نمونه را داریم. بدین منظور نیاز به آشنایی با مفهوم اولیه بنر و کارایی آن در دنیای دیجیتال داریم. پس از آن به انواع بنر و شرایط طراحی آن اشاره خواهیم کرد. در ادامه با مواردی همچون طراحی بنر مغازه، نمونه متن بنر تبلیغاتی، نمونه طراحی بنر تبلیغاتی، نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی، نمونه بنر تبلیغاتی ورزشی، نمونه بنر افتتاحیه، نمونه بنر سایت، قیمت طراحی بنر تبلیغاتی نیز آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید. 

اگر بخواهیم به زبان ساده در مورد بنر صحبت کنیم باید گفت بنر یک طرح گرافیکی است که از آن برای انتقال پیام استفاده می‌شود. بنرها در دو گروه تبلیغاتی و اطلاع رسانی قرار می‌گیرند. بنرهای اطلاع رسانی به معرفی و اعلام یک رویداد رسمی مانند انواع کنفرانس‌ها، سمینارها ،همایش‌ها و ... می‌پردازند. بنرهای تبلیغاتی نیز همانگونه که از اسمشان پیداست، به معرفی و تبلیغ در مورد یک محصول و یک کالا می‌پردازند و یا به معرفی یک مکان اختصاص دارند. بنابراین یک بنر به عنوان ابزار اصلی و خط مقدم معرفی یک کسب و کار به شمار می‌آید.

همچنین همانطور که متوجه شدید طراحی بنر کار راحتی نیست زیرا نیاز به دقت فراوان دارد. زیرا طراح باید با استفاده از زمان کم و حجم کمی که در اختیار دارد به معرفی یک محصول به صورت موثر و جذاب بپردازد تا بتواند مخاطب را درگیر کند و بتواند روی وی تاثیر مثبتی بگذارد. برای این کار حتما باید از یک طراح حرفه‌ای و ماهر کمک بگیرید. برای این کار طراحان زیادی در این زمینه فعال هستند. علاوه بر طراحانی که به صورت فردی در این زمینه مشغول کار هستند، طراحان زیادی در قالب فعالیت در شرکت‌های مختلف در گرد هم آمدند و به انواع فعالیت‌های طراحی و فعالیت‌های دیگری نظیر طراحی بنر مغازه، تهیه نمونه متن بنر تبلیغاتی، نمونه طراحی بنر تبلیغاتی، تهیه نمونه بنر تبلیغاتی ورزشی، نمونه بنر افتتاحیه، نمونه بنر سایت، قیمت طراحی بنر تبلیغاتی مشغول هستند. اسامی تمامی این شرکت‌ها همچون رایا مارکتینگ به راحتی و با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی است. 

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

اصول مهم هنگام طراحی بنر نمونه 

در این قسمت به اصول مهم هنگام طراحی بنر نمونه خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است تفاوتی میان طراحی بنر حرفه‌ای و بنر نمونه نخواهد بود. در هر دو صورت برای اینکه نتیجه کار رضایت بخش و تاثیرگذار باشد، بایستی این نکات را رعایت کنید. این نکات عبارت است:

متن موثر و درستی را برای طراحی بنر نمونه انتخاب کنید

به منظور طراحی بنر نمونه بایستی از متنی موثر جهت جذب مخاطب استفاده کنید. علاوه بر این باید متن انتخابی شما بیشتر از 4 خط نباشد. همچنین فونت متن نباید از 10 کمتر باشد. علاوه بر این، فونت متن باید از فونت عنوان کوچکتر باشد. در انتخاب کلمات دقت کنید و سعی کنید از کلمات سخت و پیچیده استفاد نکنید. کلمات انتخابی شما باید ساده، صمیمانه و تاثیرگذار باشد. در مجموع سعی کنید بیشتر از 3 فونت برای طراحی بنر نمونه استفاده نکنید. 

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

تصاویر موثر و مناسب را جهت طراحی بنر نمونه انتخاب کنید

برای طراحی بنر نمونه، از تصاویر باکیفیت  البته موثر استفاده کنید. برای طراحی بنر اصلی می‌توانید از عکاسان حرفه‌ای که عکس‌های صنعتی و یا مرتبط با موضوعات تبلیغات شما را می‌گیرند، استفاده کنید اما برای طراحی بنر نمونه استفاده از تصاویر موجود در اینترنت نیز گزینه خوبی است. اما حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تصاویر انتخابی مرتبط با موضوع مورد نظر شما باشند و دارای کیفیت خوب باشند در غیر این صورت از تصاویر استفاده نکنید، بهتر است!

خوب است بخوانید: صفر تا صد طراحی بنر حرفه‌ای

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

استفاده موثر از رنگ‌ها در طراحی بنر نمونه

در طراحی بنر نمونه حتما جایگاه رنگ‌ها را نیز باید در نظر بگیرید. رنگ‌ها از لحاظ زیبایی بصری تاثیر بسیار زیادی در چشمان مخاطب دارد و به خوبی می‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. هر رنگ دارای ماهیت خاصی است و باعث انتقال احساس خاصی به مخاطب خواهد شد. برای مثال رنگ بنفش باعث انتقال حس ارزشمندی و لاکچری بودن یک محصول خواهد شد و یا رنگ سبز نشان دهنده ارگانیک بودن و سالم بودن محصول است. توجه به ماهیت تمامی رنگ‌ها و استفاده درست و به جا از رنگ‌ها می‌توان چشمان مخاطب را خیره و آن‌ها را به خوبی جذب کرد. به عنوان یک قاعده کلی بیشتر از 3 رنگ یا نهایتا 4 رنگ در طراحی بنر استفاده نکنید.

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

حجم بنر نمونه نباید بیش از 150 کیلوبایت باشد و فرمت‌های خروجی آن باید png، jpg، html5 و gif باشد.

انواع بنر برای طراحی بنر نمونه کدام است؟

در مورد انواع بنر باید گفت بنرهای تبلیغاتی در سه گروه طبقه بندی می‌شوند:

بنر ثابت

این بنر حاوی یک متن تبلیغاتی است. از نظر هزینه نسبت به سایر بنرها هزینه کمتری دارد. همچنین می‌تواند دارای تصویر نیز باشد.

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

بنر تعاملی یا فلشی

این نوع بنر دارای متن و تصویر است. اما فاقد لینک ارجاع است. 

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

بنر گیف یا متحرک

این نوع بنر دارای یک یا چند تصویر متحرک است و معرفی محصول و یا خدمات را به صورت یک داستان یا قصه انجام می‌دهد. برای طراحی بنر نمونه از نوع متحرک باید از انیمیشن‌های زیر 5 ثانیه استفاده کنید. این نوع بنرها معمولا تبلیغات خود را در چند پارت ارائه می‌دهد. 

همه چیز درباره طراحی بنر نمونه

قیمت طراحی بنر نمونه چقدر است؟

در مورد اینکه قیمت طراحی بنر نمونه و یا قیمت طراحی بنر تبلیغاتی چقدر است باید گفت بسیاری از شرکت‌ها هستند که چنین کاری را یعنی طراحی بنرهای نمونه را به صورت رایگان انجام می‌دهند البته این مطلب قانونی کلی برای تمامی طراحان و شرکت‌ها نیست. اما برای اینکه از قیمت طراحی بنر تبلیغاتی مطلع شوید حتما از طراحان مشاور در شرکت‌ها قبل از سفارش استعلام قیمت بگیرید. بسیاری از طراحان تهیه بنرهای مختلف مانند نمونه بنر تبلیغاتی ورزشی، نمونه بنر افتتاحیه، نمونه بنر سایت را به صورت رایگان برای شما نمایش می‌دهند تا در صورت تمایل به سفارش بنر اصلی خود با خیالی آسوده بپردازید. لازم به ذکر است معمولا کیفیت بنرهای نمونه با بنرهای اصلی تفاوت چندانی ندارد. 

سه جزء اصلی طراحی بنر نمونه کدام است؟

در قسمت آخر پس از بررسی تمام موارد به ذکر سه قسمت اصلی تشکیل دهنده یک بنر خواهیم پرداخت. این سه قسمت عبارت است از:

لوگو

لوگو به معنای نماد تبلیغات است. به عبارتی دیگر نشان دهنده این است که شما تبلیغات را از طرف چه کسی مشاهده می‌کنید؟ لوگو ترکیبی از نام تجاری محصول مورد تبلیغ و یک علامت یا نشانه است که تاثیر زیادی در ذهن مخاطب خواهد داشت.

گزاره ارزش

عباراتی نظیر تخفیف ویژه، تخفیف فصلی، کارت هدیه و کارت قرعه کشی همه و همه نشان دهنده ارزش پیشنهادی بنر تبلیغاتی شما است. در واقع ارزش تبلیغاتی نشان می‌دهد که بنر شما چه تفاوتی با سایر بنرها دارد. بدیهی است منظور از بنر نوع خدماتی است که شما و یا ویژگی‌های کالای شما در آن مطرح است. 

دکمه فراخوان

این دکمه در واقع برای جلب توجه و نظر مخاطب طراحی می‌شود. بدین صورت که مخاطب احساس فوریت می‌کند و ترغیب می‌شود که با مشتری تماس بگیرد و ارتباط بیشتری برقرار کند. عباراتی نظیر عجله کنید، تماس بگیرید، کلیک کنید و ... از این دست عبارات هستند که برای وسوسه کردن مشتری برای تماس بیشتر به کار می‌روند. 

در هر صورت هنگام طراحی بنر نمونه به نکات لازم در این زمینه توجه داشته باشید و از طراح بخواهید در صورت امکان نمونه کارهای قبلی خود را در هر زمینه‌ای که مدنظر دارید، در اختیار شما قرار دهد تا بهتر بتوانید در مورد سفارش بنر تبلیغاتی تصمیم گیری کنید. بنرهای تبلیغاتی هر کدام با توجه به هدف خاصی طراحی و چاپ می‌شوند. علاوه بر اینکه می‌توانید بنر را در مسیرهای پرتردد قرار دهید تا توسط مخاطبان دیده شود، می‌توانید بنر را در فضای اینترنت و وب نیز قرار دهید که در این صورت به آن‌ها بنرهای اینترنتی گفته می‌شود.

  • حامد خمیس آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی