طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

آموزش طراحی وب سایت

7 نکته مفید برای نوشتن داستان زندگی جذاب و به یاد ماندنی

حتما شما هم مانند تمام انسان های روی کره زمین، داستانی برای گفتن و پیامی برای به اشتراک گذاشتن با انسان های دیگر دارید؛ اما نکته مهم اینجاست شما باید....

7 نکته مفید برای نوشتن داستان زندگی جذاب و به یاد ماندنی

  داستان زندگی چگونگی نوشتن داستان زندگی نحوه نگارش داستان زندگی نوشتن داستان زندگی نحوه نوشتن زندگی نامه داستان زندگی شخصی تولید محتوا برای زندگی نامه زندگی نامه 

رویایتان را در تولید محتوا به واقعیت می رسانیم. رایا مارکتینگ با بکارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه های کسب و کار، برگزاری آزمون تخصصی نویسنده سئوکار، دیتاماینینگ و مدیریتی ویژه توانسته است علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابل ملاحظه ایی کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینه های کسب و کار به بیش از 7 زبان زنده دنیا تولید و ترجمه میگردد.

خدمات تولید محتوا

هزینه تولید محتوا

حتما شما هم مانند تمام انسان های روی کره زمین، داستانی برای گفتن و پیامی برای به اشتراک گذاشتن با انسان های دیگر دارید؛ اما نکته مهم اینجاست که باید بتوانید داستان زندگی و پیام مورد نظر خود را، با موفقیت از ذهن خود خارج کرده و آن را به روشی روی کاغذ بیاورید که در ذهن مخاطب به خوبی نشسته و طنین انداز شود.
در اواخر سال 2000، نوع خاصی از تولید محتوا برای زندگی نامه رونق گرفت و در میان مخاطبان، به محبوبیت رسید.

چگونه می توان داستان های الهام بخش و خودیاری نوشت

این نوع از انواع داستان زندگی شخصی، ماهیتی فوق شخصی و اعتراف آمیز داشت و عناوین آن به گونه ای بود که به سرعت مخاطب را شوکه کرده و او را به خود جذب می کرد!
هر چند به نظر می رسد که این نوع از داستان زندگی شخصی که محتوای اعتراف آمیز دارند، در حال کم رنگ شدن است، اما هنوز هم این نوع از داستان ها توسط نویسندگان نگارش می شود. 
مجموعه مقاله های نویسندگان بزرگی مانند "جیمز بالدوین" و "دیوید فاستر والاس" هنوز هم جزء برترین و پرفروش ترین مقالات سایت معروف آمازون هستند. 
برای مثال، "جنی لاوسون" (نویسنده معروف به بلاگس) با مقالاتی طنز درباره سلامتی و چالش های بیماری روحی اش، نگارش داستان زندگی شخصی خود را آغاز کرد. 
 

7 نکته مفید برای نوشتن داستان زندگی جذاب و به یاد ماندنی

نحوه نگارش داستان زندگی 

ما انسان ها تشنه خواندن داستان های واقعی و درک افرادی هستیم که بتوانیم با داستان زندگی؛ گفت و گوها؛ درس ها و حقایق زندگی آنها به خوبی ارتباط برقرار کنیم.
در ادامه ما هفت نکته مهم در مورد "چگونگی نوشتن داستان زندگی" به شما خواهیم گفت. 
با به کار بردن این نکات اساسی و مهم در هنگام نگارش داستان زندگی شخصی خود؛ می توانید گفتگوها؛ تجربه ها؛ درس ها و حقایق زندگی خود را به گونه ای بسیار جذاب و دلنشین، به مخاطب انتقال دهید تا او با خواندن داستان زندگی شما بتواند به خوبی با آن، همزاد پنداری کرده و ارتباط برقرار کند.

تولید محتوای سئو شده

نکاتی مهم در مورد نحوه نوشتن زندگی نامه

نکته اول: ابتدا باید بدانید داستان زندگی شخصی چیست؟

اگر همزمان از سه نویسنده حرفه ای مختلف بپرسید: داستان زندگی شخصی چیست؟ به احتمال زیاد، سه پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. 
داستان زندگی شخصی، افکار و تجربیات شخصی نویسنده را با حقایق دنیا مرتبط می کند. 
این نوع از نوشته ها بیشتر در دسته "خاطرات" یا "زندگی نامه" قرار می گیرند. 
زندگی نامه، آموخته های نویسنده؛ تغییرات و تحولات زندگی او و همچنین میزان رشد و پیشرفت او در زندگی را ارزیابی کرده و در اکثر مواقع، خواننده را به حقیقت یا بینشی که به منجر به کسب نتیجه از خواندن این داستان می شود، می رساند.
 

نکاتی مهم در مورد نحوه نوشتن زندگی نامه

نکته دوم: یک موضوع جذاب برای داستان زندگی شخصی خود انتخاب کنید.

هر چند داستان زندگی هر نویسنده منحصر به فرد و مختص به تجربه زندگی خود اوست، اما شما برای نوشتن داستان زندگی شخصی خود می توانید موضوعی جذاب مانند ترس؛ عشق؛ برطرف کردن یک مانع بزرگ؛ کشف چیزی مهم و جدید و یا انتخابی سخت از بین یک دوراهی بزرگ را انتخاب کرده و احساسات و تفکراتی که در هنگام برخورد با این موضوعات و اتفاقات برایتان پیش آمده را صادقانه و واقعی برای مخاطب تعریف کنید.

نکته سوم: برای جذب بیشتر مخاطب، با قلابی محکم شروع کنید!

هنگام نوشتن هر نوع متنی، باید خواننده را از همان پاراگراف اول یا حتی همان جمله اول جذب کنید.
شما باید به عنوان یک نویسنده حرفه ای، نوشته خود را با جمله ای شروع کنید که مانند قلابی مخاطب را به دام انداخته و او را برای خواندن داستان شما تا پایان، ترغیب و هیجان زده کند!

نکته چهارم: از داستان زندگی شخصی خود، یک طرح کلی ایجاد کنید.

برای اینکه بهتر بتوانید اهمیت داشتن یک طرح کلی برای داستان خود را درک کنید، باید به صحبت های کسی که برای بیان یک داستان شخصی تلاش کرده است، گوش کنید. 
شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام خواندن یک داستان، با خود بگویید: "خب، این داستان که هیچ نکته مهم و ارزشمندی نداشت!"
جملاتی مانند: "اما صبر کنید، ابتدا باید این موضوع مهم را برای شما توضیح بدهم!" برای مخاطب، جنون آور بوده و در افکار او خلل ایجاد می کند. اما داشتن یک طرح کلی برای داستان های خود، به شما کمک می کند تا افکار و ذهنیت خود را قبل از نوشتن، مرتب و منظم کنید و سپس، آنها را بر روی کاغذ بیاورید.
 

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

از داستان زندگی شخصی خود، یک طرح کلی ایجاد کنید.

داستان خود را با قلابی محکم و پاراگرافی جذاب شروع کنید؛ سپس وقایع یا نکات اصلی داستان خود را به تربیت اولویت، در متن جا دهید.
دقیقا مانند یک داستان تخیلی جذاب و هیجان انگیز، مقاله شما نیز باید دارای روندی صعودی باشد. 
با هر پاراگرافی که در متن داستان خود اضافه می کنید باید میزان هیجان و ریسک را افزایش دهید تا به نقطه اوج یا نقطه عطف داستان خود برسید. 
در نهایت هم نتیجه ای که احساسات و عواطف مخاطب شما را برانگیزد را به شکل دقیق و برنامه ریزی شده در پایان داستان خود اضافه کنید.

هزینه تولید محتوا متنی

نکته پنجم: تمرکز خود را به یک موضوع خاص محدود کنید.

مثلا ممکن است موضوع داستان شما در مورد تبعیض جنسیتی باشد؛ شما در عین حال که کلیت موضوع را حفظ می کنید، باید موضوع را از دریچه یک واقعه مشخص که مرتبط با زندگی  خود شماست، مطرح کنید. 
برای مثال باید به مخاطب بگویید تجربیات شخصی شما درباره تبعیض جنسی چیست؟
این موضوع برای شخص شما چه معنایی دارد؟

نکته ششم: تجربیاتتان را به نمایش بگذارید، فقط کلمات را ردیف نکنید!

سعی کنید برای چند لحظه چشمانتان را ببندید و به صحنه ای که می خواهید راجع به آن بنویسید، فکر کنید. 
در آن لحظه با حواس پنجگانه خود چه تجربه ای داشتید؟ چه احساساتی داشتید؟
نکته مهم و قابل تامل اینجاست که شما باید به عنوان یک نویسنده حرفه ای، احساسات و عواطف خود در آن لحظه بدون بیان صریح، به مخاطب منتقل کرده و احساسات او را نیز برانگیزید.
مثلا به جای جمله: "من احساس سرما کردم." می توان بگویید:"با بیرون دادن نفسم، گرمای آن به بخاری تبدیل شد که در هوا معلق بود."
یا به جای جمله: "از سرما به خودم لرزیدم" بگویید: از شدت سرما لرزیدم و پتو را محکم به دور شانه هایم کشیدم تا تلاشی بیهوده برای گرم کردن بدنم انجام داده باشم." 
توضیحات شما باید آنقدر حسی و عمیق باشد تا به خواننده کمک کند که سرما را با شما تجربه کند!
به قول "استیون کینگ" نویسنده معروف، باید قدرت کلام شما به گونه ای باشد که باعث شود خواننده با درک آن لحظه ای که دست شما زخم شد، دست او نیز خراشیده شود!"
 

تجربیاتتان را به نمایش بگذارید، فقط کلمات را ردیف نکنید!

نکته هفتم: یک نتیجه قابل تأمل بسازید.

مقاله شما باید در پایان، مخاطب را به فکر فرو برده و با تأمل و تحلیل خود به پایان برسد. 
شما باید بگویید که از زندگی چه درس هایی گرفته اید؟ 
اتفاقات و تجربیاتی که توصیف کردید چگونه زندگی شما یا درک شما از زندگی را تغییر داده است؟ 
شاید توضیحات شما در متن، هنوز مخاطب را به یک نتیجه کلی از داستان شما نرسانده است!
در اینجا شما باید توصیف کنید که تمام اتفاقاتی که برای شما رخ داده چگونه شما را متحول کرده و چه درس هایی به شما داده است.

  • حامد خمیس آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی